Минулого тижня керівництво МЗС презентувало новий продукт – візуальну концепцію України, а також стратегію позиціонування країни в світі. Безпосереднім розробником та ідеологом виступила компанія CFC Consulting.
То, чего так боялся мелкий бизнес и с нетерпением ожидал средний и крупный, произошло - с 1 апреля вступил в силу в полном объеме Налоговый кодекс. Изменений в кодексе не много, но они существенные: для крупных предприятий уменьшился налог на прибыль, новосозданные компании могут воспользоваться налоговыми каникулами.
Грамотного законопроекту про спрощену систему оподаткування, який би врахував точку зору Мінфіну і бізнесменів, так ніхто і не запропонував. Хоча активність опозиції на тлі безініціативності Мінфіну стала причиною сильного роздратування прем'єра Миколи Азарова, який звинуватив Мінфін у неробстві. ТЕКСТ ДОКУМЕНТА.
26 листопада 2009 р. КМУ прийняв постанову N 1302 "Про додаткові заходи щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики"
Постановою N 1302 (http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1302-2009-%EF), на заміну Типового положення про громадську раду при центральному, місцевому органі виконавчої влади (ПКМУ від 15.10.2004 N1378) прийняте Загальне положення про громадську раду при Кабінеті Міністрів України, міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації.
В Асоціації підприємств інформаційних технологій України (АПІТУ) проведене порівняння нового документу з попереднім.
Аналіз показує, що члени Громадських рад отримують додаткові повноваження для участі в управлінні державними справами та громадського контролю (п.4)
Члени громадських рад відтепер мають право (п.5):
- отримувати від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування необхідну інформацію (раніше такі запити могли робити лише Громадські ради)
- брати участь у засіданнях і нарадах, що проводяться органом виконавчої влади, при якому утворена рада, а також у засіданнях урядових комітетів та Кабінету Міністрів України у разі розгляду питань, щодо яких рада має окрему думку;
- доступу до приміщень, в яких розташовано орган виконавчої влади, при якому утворена рада.
Рішення ради враховуються органом виконавчої влади, при якому вона утворена, під час прийняття остаточного рішення або в подальшій роботі. У разі рішення ради про необхідність доопрацювання проекту нормативно-правового акта такий акт доопрацьовується за участю громадської ради.
Скорочено термін головування голів рад з двох років до одного (п.7).
Голови рад отримали право зносин з Кабміном (п.8)
Повністю змінено порядок формування громадських рад (п.6).
Обмежене 15 особами число членів рад при міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади. Склад таких рад формується шляхом рейтингового голосування за кандидатів під час щорічних зборів не менше ніж однієї четвертої від кількості зареєстрованих всеукраїнських громадських організацій.
В постанові нічого не говориться про представників асоціацій (об'єднань юридичних осіб). Однак заборони участі таких представників у щорічних зборах також немає.
Питання про те, чи представляють такі асоціації громадян і їх об'єднання - наразі відкрите. Отже, на нашу думку, зважаючи на основний принцип правової держави (державі дозволено лише те що дозволено законодавством, а особам - юридичним і фізичним - все що не заборонене), представники асоціацій (об'єднань юридичних осіб) також можуть брати участь у щорічних зборах і вибиратися до громадських рад.
Порівняльна таблиця
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2004 р. N 1378
Втратило чинність за постановою Кабінету Міністрів України
від 26 листопада 2009 р. N 1302
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про громадську раду при центральному, місцевому органі виконавчої влади
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 листопада 2009 р. N 1302
ЗАГАЛЬНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про громадську раду при Кабінеті Міністрів України, міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації
1. Громадська рада є консультативно-дорадчим органом, який утворюється при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевій державній адміністрації з метою здійснення координації заходів, пов'язаних із забезпеченням проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики.
1. Громадська рада при Кабінеті Міністрів України, міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації (далі - громадська рада) є постійно діючим колегіальним виборним консультативно-дорадчим органом, що діє з метою забезпечення участі громадян і їх об'єднань в управлінні державними справами, здійснення громадського контролю за діяльністю органів виконавчої влади, налагодження ефективної взаємодії таких органів з громадськістю, врахування громадської думки під час формування та реалізації державної політики.
2. У своїй діяльності громадська рада керується Конституцією України та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, Порядком проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, рішеннями органу виконавчої влади, при якому вона утворена, а також цим Положенням.
2. У своїй діяльності громадська рада керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями громадської ради є:
сприяння реалізації громадянами конституційного права на участь в управлінні державними справами;
забезпечення врахування громадської думки у процесі підготовки та організації виконання рішень центральних і місцевих органів виконавчої влади.
3. Основними завданнями громадської ради є:
сприяння створенню умов для всебічної реалізації громадянами конституційного права на участь в управлінні державними справами;
здійснення громадського контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України, центральних і місцевих органів виконавчої влади;
сприяння врахуванню Кабінетом Міністрів України, центральними і місцевими органами виконавчої влади громадської думки під час формування та реалізації державної політики;
сприяння реалізації Кабінетом Міністрів України, центральними і місцевими органами виконавчої влади суспільно значущих громадських ініціатив.
4. Громадська рада відповідно до покладених на неї основних завдань:
готує і подає пропозиції до орієнтовного плану проведення консультацій з громадськістю;
подає пропозиції щодо строків проведення публічних громадських обговорень;
подає пропозиції щодо проведення консультацій з громадськістю з питань, не передбачених орієнтовним планом;
розробляє та подає на розгляд пропозиції до плану проведення консультацій з громадськістю за визначеною тематикою із зазначенням переліку питань, строків та етапів, порядку оприлюднення інформації про проведення консультацій та врахування їх результатів;
здійснює інші заходи щодо організації та проведення консультацій з громадськістю згідно з Порядком проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики;
опрацьовує отримані за результатами проведення консультацій з громадськістю пропозиції і зауваження з питань формування та реалізації державної політики і подає їх в установленому порядку відповідному органу виконавчої влади;
систематично інформує громадськість, зокрема через засоби масової інформації, про свою діяльність, прийняті рішення та стан їх виконання.
4. Громадська рада відповідно до покладених на неї основних завдань:
готує і подає органу виконавчої влади, при якому вона утворена, пропозиції щодо проведення консультацій з громадськістю, бере участь в їх організації;
подає органу виконавчої влади, при якому вона утворена, під час проведення ним консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики обов'язкові для розгляду пропозиції та зауваження;
здійснює громадський контроль за станом врахування органом виконавчої влади, при якому вона утворена, пропозицій та зауважень громадськості;
вносить пропозиції щодо удосконалення діяльності органу виконавчої влади, при якому вона утворена, з питань, що стосуються суспільно-економічного розвитку держави та інтересів широких верств населення, захисту прав і свобод громадян та громадських об'єднань, проведення політичної реформи, формування стратегій національної безпеки, розроблення галузевих і регіональних програм, участі громадян у формуванні та реалізації державної політики, забезпечення прозорості і відкритості діяльності органів виконавчої влади, підвищення кваліфікації державних службовців;
проводить громадську експертизу проектів нормативно-правових актів, що розробляються органом виконавчої влади, при якому вона утворена, і подає за її результатами пропозиції та зауваження;
інформує громадськість про свою діяльність, прийняті рішення та стан їх виконання.
Громадська рада при Кабінеті Міністрів України:
координує діяльність громадських рад при міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київській та Севастопольській міських, районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністраціях з питань проведення консультацій з громадськістю і підготовки за їх результатами узгоджених пропозицій щодо формування та реалізації державної політики;
вивчає практику роботи громадських рад, рівень їх співпраці з відповідними органами виконавчої влади і подає в установленому порядку Кабінетові Міністрів України узагальнену інформацію та рекомендації щодо поглиблення такої співпраці;
надає методичну допомогу громадським радам.
5. Громадська рада з метою виконання покладених на неї завдань має право:
отримувати в установленому порядку від відповідного органу виконавчої влади інформацію, необхідну для своєї роботи;
утворювати постійні та тимчасові робочі органи (комітети, комісії, експертні групи) відповідно до напрямів роботи ради;
залучати до своєї роботи представників органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, вітчизняних і міжнародних експертних та наукових організацій (за згодою їх керівників), а також окремих фахівців;
проводити асамблеї, конференції, збори.
5. Громадська рада з метою виконання покладених на неї завдань має право:
утворювати постійні та тимчасові робочі органи (комітети, комісії, експертні групи) відповідно до напрямів її роботи;
залучати до роботи ради працівників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, представників вітчизняних та міжнародних експертних і наукових організацій, підприємств і установ (за згодою їх керівників), а також окремих фахівців;
організовувати і проводити семінари, конференції, засідання за круглим столом та інші заходи.
Члени громадської ради з метою виконання покладених на неї завдань мають право:
отримувати від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування необхідну інформацію;
брати участь у засіданнях і нарадах, що проводяться органом виконавчої влади, при якому утворена рада, а також у засіданнях урядових комітетів та Кабінету Міністрів України у разі розгляду питань, щодо яких рада має окрему думку;
доступу до приміщень, в яких розташовано орган виконавчої влади, при якому утворена рада.
6. До складу громадської ради включаються представники громадських організацій, професійних спілок та інших об'єднань громадян, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації.
До складу громадських рад при Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністраціях включаються по одному представнику від громадських рад при райдержадміністраціях, а також громадських організацій, професійних спілок та інших об'єднань громадян, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації.
До складу громадських рад при Київській та Севастопольській міськдержадміністраціях включаються по одному представнику від громадських рад при райдержадміністраціях у мм. Києві та Севастополі відповідно, а також громадських організацій, професійних спілок та інших об'єднань громадян, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації.
6. Громадська рада при районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації, до складу якої входить до семи осіб, формується шляхом рейтингового голосування за кандидатів під час щорічних зборів представників не менше ніж однієї четвертої від кількості зареєстрованих у відповідному районі громадських організацій.
Громадська рада при Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській державній адміністрації, до складу якої входить до п'ятнадцяти осіб, формується шляхом рейтингового голосування за кандидатів під час щорічних зборів представників не менше ніж однієї четвертої від кількості зареєстрованих у відповідному регіоні громадських організацій.
Громадська рада при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, до складу якої входить до п'ятнадцяти осіб, формується шляхом рейтингового голосування за кандидатів під час щорічних зборів не менше ніж однієї четвертої від кількості зареєстрованих всеукраїнських громадських організацій.
Громадська рада при Кабінеті Міністрів України формується шляхом обрання по одному представнику від Автономної Республіки Крим, області, мм. Києва та Севастополя за результатами рейтингового голосування за кандидатів під час щорічних зборів представників не менше ніж однієї четвертої від кількості зареєстрованих у відповідному регіоні громадських організацій, а також п'ятнадцяти представників за результатами рейтингового голосування за кандидатів під час щорічних зборів не менше ніж однієї четвертої від кількості зареєстрованих всеукраїнських громадських організацій.
Строк повноважень членів громадської ради - один рік.
7. Громадську раду очолює голова, який обирається членами ради строком на два роки.
Голова громадської ради має заступників, які обираються з числа членів ради за його поданням.
7. Громадську раду очолює голова, який обирається шляхом рейтингового голосування членами ради з їх числа на засіданні ради строком на один рік.
Голова громадської ради має заступників, які обираються з числа членів ради за його поданням шляхом рейтингового голосування членами ради на її засіданні.
8. Голова громадської ради:
організовує діяльність ради;
скликає та організовує підготовку засідання ради;
підписує документи від імені ради;
представляє раду у взаємовідносинах з органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, органами місцевого самоврядування, засобами масової інформації.
8. Голова громадської ради:
організовує діяльність громадської ради;
скликає та організовує підготовку її засідань;
підписує документи від імені громадської ради;
представляє громадську раду у взаємовідносинах з Кабінетом Міністрів України, центральними і місцевими органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, органами місцевого самоврядування, засобами масової інформації.
9. Рада провадить свою діяльність відповідно до затверджених нею планів роботи. Основною формою роботи громадської ради є засідання, які проводяться в міру потреби, але не рідше ніж один раз на квартал.
Засідання громадської ради є правоможним, якщо на ньому присутні не менш як половина її членів.
У засіданнях громадської ради можуть брати участь керівники центральних і місцевих органів виконавчої влади.
9. Громадська рада провадить свою діяльність відповідно до затвердженого нею плану роботи.
Основною формою роботи громадської ради є засідання, що проводяться у разі потреби, але не рідше ніж один раз на квартал. Позачергові засідання громадської ради можуть скликатися за ініціативою двох третин від загального складу її членів.
Засідання громадської ради є правоможним, якщо на ньому присутні не менш як половина її членів.
У засіданнях громадської ради можуть брати участь Прем'єр-міністр України та члени Кабінету Міністрів України, керівники центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.
10. Рішення громадської ради є правочинним, якщо воно приймається відкритим голосуванням простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Рішення ради мають рекомендаційний характер.
10. Рішення громадської ради приймається відкритим голосуванням простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні ради. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Рішення громадської ради враховуються органом виконавчої влади, при якому вона утворена, під час прийняття остаточного рішення або в подальшій роботі. У разі прийняття громадською радою рішення щодо необхідності доопрацювання проекту нормативно-правового акта такий акт доопрацьовується за участю громадської ради.
11. Для організаційного забезпечення своєї роботи громадська рада може утворювати робочий орган - секретаріат.
Порядок роботи секретаріату визначається громадською радою.
12. Забезпечення секретаріату громадської ради приміщенням, засобами зв'язку, створення необхідних умов для роботи ради та проведення її засідань здійснює відповідний орган виконавчої влади.
11. Забезпечення громадської ради приміщенням, засобами зв'язку, створення необхідних умов для її роботи та проведення засідань здійснює відповідний орган виконавчої влади. В органі виконавчої влади функції із організаційного та технічного забезпечення роботи громадської ради виконує підрозділ у зв'язках з громадськістю.