ВГО «Успішна Україна» оголошує
|
Новини
![]() 17 вересня 2010 Топ-20 невиконаних обіцянокПочалась чергова парламентська сесія. Звичне блокування трибуни, політичне протистояння, беззмістовні популістські заяви... Що далі? Чи буде якісна зміна підходів до вирішення дійсно нагальних суспільних проблем?
Сучасні ЗМІ полюбляють друкувати рейтинги найбільш впливових політиків чи тих, хто має найбільші фінансові статки. Даний матеріал пропонує рейтинг невиконаних передвиборних зобов'язань парламентських політичних партій та виборчих блоків. Ефективність роботи парламенту має визначатись за кількістю та якістю розроблених та прийнятих законопроектів, які відповідають програмовим засадам партій та блоків, що йдуть на вибори і отримують підтримку електорату. Звіт про виконання прийнятих на себе зобов'язань має стати головним критерієм оцінки ефективності роботи фракції. І надалі бути основою для голосування виборців за ту чи іншу партію чи виборчий блок. Натомість оцінюючи стан виконання передвиборних програм чинних парламентських фракцій, можна зробити висновок: вони недостатньо відповідальні за взяті на себе зобов'язання. Партія регіонів, яка фактично є партією влади, не поспішає виконувати власну програму дій. Їхня "системність реформ, компетентність і результативність..., яка ґрунтується на ...найкращому досвіді розв'язання соціальних проблем" не дозволила членам фракції проголосувати за підвищення соціальних стандартів. Численні проколи з розробкою Податкового кодексу, підвищення тарифів на комунальні послуги, зростання цін на споживчі товари... Все це може суттєво вплинути на електоральний результат регіоналів. Програма БЮТ перенасичена узагальненнями на кшталт вимоги повернення громадян з-за кордону, підвищення рівня соціального захисту правоохоронців, захисту інтелекту нації тощо. Мало конкретики, відсутні терміни виконання, сутність пропозицій зведена до набору гасел та декларацій про наміри. Тож про результативність фракції блоку Тимошенко, з точки зору виконання зобов'язань, судити важко. Та й опозиційний статус фракції звично зменшує відповідальність за результативність роботи у парламенті, а відтак з'являється шанс на наступних виборах довести, що саме відсутність владних повноважень завадили реалізовувати власну програму. Програма виборчого блоку НУНС була достатньо конкретна, містила терміни виконання, а підтримка лідера партії - чинного на той час президента України - посилювала відповідальність фракції за невиконання більшої частини передвиборчих зобов'язань. Внутрішнє розшарування, децентралізація роботи фракції, відсутність позитивних результатів діяльності підсилять недовіру виборця до можливостей безпосередньо партії "Наша Україна" і її політичних наступників. Фракції КПУ та Блоку Литвина мало чисельні, тож постійно нарікають на ігнорування їхніх ініціатив більш потужними фракціями. Крім того, комуністи завжди мають підстави вказати на неможливість реалізації власної програми в умовах ворожої політичної та соціально-економічної системи. В той же час, комуністи увійшли до правлячої коаліції, а тому ніщо не заважає їм розробляти та пропонувати власні рішенні. Щодо Блоку Литвина, то маючи такий ресурс як крісло спікера ВР, а також власного представника на посаді міністра соціальної політики та праці, буде важко пояснити, чому фракція не виконала своїх обіцянок. Приміром, чому досі не реформовано механізм нарахування комунальних тарифів.
З усіх перерахованих передвиборчих зобов'язань, шанси бути виконаними є у небагатьох. Протягом сьомої сесії VI скликання депутати можуть ухвалити новий Податковий кодекс, щоправда, з відмінним від обіцяного змістом. Там, напевно, залишиться ПДВ, і не згадуватиметься про податкові канікули, залишиться незмінним, чи майже незмінним, міжбюджетний розподіл зібраних податків, тощо. Другим перспективним питанням є запровадження ринку землі. А от щодо перспектив встановлення високої мінімальної вартості оренди землі, автор має сумніви. Так само як і малоймовірним є проведення аукціонів з продажу земельних ділянок з метою спрямування коштів на будівництво соціального житла. Ще два питання, які вже розглянуті Верховною Радою, - це тарифи на комунальні послуги та повернення громадянам втрачених заощаджень. Нажаль, тарифи не обраховуватимуться у відповідності до якості житла і платоспроможності громадян. Вже тепер у дискримінаційному положенні (стосовно можливостей оплати комунальних тарифів) опинилися ті, хто щойно втратив роботу, чи ті, хто не перебуває на обліку в центрі зайнятості. Щодо втрачених заощаджень, то прийняття рішення на позачерговому пленарному засіданні 30 серпня про чергове переукладання реєстру вкладників означає лише затягування вирішення даного питання... Руслан Старовойтенко, політичний експерт Фундації "Відкрите суспільство", для УП http://www.pravda.com.ua/articles/2010/09/15/5384312/Коментарі![]() |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e-mail: © 2004-2007 ВГО "Успішна Україна". Усі права на матеріали, що знаходяться на сайті, охороняються у відповідності з законодавством України. У разі будь-якого використання матеріалів сайта, гіперпосилання на www.uspishnaukraina.com.ua є обов'язковим. |