ВГО «Успішна Україна» оголошує
конкурс фотографій

Новини

RSS 2.0 RSS 2.0

Наші партнери



Історія створення ВГО «Успішна Україна»

Програма "Успішна Україна" - повний текст

УСПІШНА УКРАЇНА


Юрій Бойко


 


РЕЗЮМЕ


Автором проаналізована ситуація в Україні у 2004 році і запропонована програма політичної й економічної системи, названа «Успішна Україна». Реалізація програми дозволить протягом 2 – 3 років створити політичну і економічну основи успішної демократичної країни з ринковою економікою, яка через 8 – 10 років вийде на рівень розвинутих держав Європи. Автор пропонує ОПТИМАЛЬНИЙ ШЛЯХ УКРАЇНИ до успіху і процвітання. Тут потрібно посилання на визначення політики, яке дає гуру вітчизняної політології Дмитро Видрін: «Політика – це наука оптимального». Саме такий ОПТИМАЛЬНИЙ зараз шлях описаний у програмі «Успішна Україна». Автор репрезентує тільки ГЕНЕРАЛЬНИЙ ШЛЯХ розвитку України, що визначений сьома положеннями програми «Успішна Україна». Аналіз стану політичної і економічної систем України, коментарі автора по кожному положенню програми є попередніми тому, що автор не має доступу до повної інформації по цим питанням. У ході реалізації програми сотні фахівців, що знаються на цих питаннях краще за автора, деталізують вказані положення. Автор приносить вибачення з приводу можливих незначних помилок у тексті, що зумовлені браком часу. Меньше двох місяців (до початку виборчої кампанії) залишилося у автора для виконання своєї місії: довести ідеї програми до політичної, економічної, керівної еліти країни, до інших громадян і переконати їх вибрати ОПТИМАЛЬНИЙ ШЛЯХ РУХУ УКРАЇНИ ДО УСПІХУ І ПРОЦВІТАННЯ.


 


АНАЛІЗ СТАНУ ПОЛІТИЧНОЇ І ЕКОНОМІЧНОЇ СИСТЕМ УКРАЇНИ


За 12 років незалежного розвитку України в країні створена унікальна політична й економічна система. У влади знаходяться представники могутніх економічних структур. Успішний великий і середній бізнес можливі за підтримки законодавчої і виконавчої влади. У результаті недосконалості, мінливості і складності законодавства, а також природної хитрості українців і інших причин, в економіці яскраво виражений кримінальний компонент. У багатьох випадках працювати чесно неможливо чи невигідно, тому в економіці процвітають схеми ухилення від оподатковування (фірми – одноденки, офшорні компанії і т.і.). Подвійні стандарти і зарплати «у конвертах» на всіх рівнях, корупція в управлінні – широко визнані пороки. Розцвітає тіньовий сектор (за різними оцінками, 30 – 50% економіки). Кримінальний компонент економічної системи функціонує за слабкої малоефективної протидії сучасної влади. У багатьох випадках влада, яка є обізнаною про закони функціонування кримінального компоненту економіки, «тримає на гачку» тих, хто займається великим і середнім бізнесом. Бізнесмени, як правило, мовчать і терплять. Бізнеси тих, хто не мовчить (правої опозиції, наприклад), можуть придушуватися з використанням могутнього репресивного провладного апарату.


 


Як результат, при досить високих темпах зростання ВВП, низькій інфляції (більше про досягнення України не говоримо, тому що в цілому життя більшості жителів України поліпшується надзвичайно повільно) в економічній і соціальній сфері на тринадцятому році незалежності маємо:



  • У країні менше відсотка населення – дуже багаті люди, що володіють левовою часткою приватизованої працюючої економіки. Належні цій еліті багатства часто надійно сховані (наприклад, за кордоном);
  • Середній клас слабкий;
  • Значна частина капіталів багатими людьми і середнім класом зароблена з порушеннями законодавства чи з використанням його недосконалості;
  • Працівники багатьох бюджетних сфер, що мають низькі зарплати (освіта, медицина, митниця й ін.), часто забезпечують перерозподіл частини багатства на свою користь за рахунок хабарів чи за рахунок виконання робіт, що оплачуються додатково (без оподатковування) – репетиторство й ін.;
  • До 80% жителів України мають доходи нижчі за прожитковий рівень, а 25% знаходяться за межою бідності. Беззахисними (не маючими можливості одержати додаткові «ліві» заробітки) у державі виявляються люди похилого віку - пенсіонери, а також селяни, військовослужбовці, творча інтелігенція;
  • Зношеність основних фондів більшості великих, особливо тих, що знаходяться в державній власності, промислових підприємств, і землі;
  • Зношеність значної частини житлового фонду;
  • Зношеність комунальної інфраструктури (вода, тепло, каналізація і т.і.);
  • Недосконала судова система і прокуратура;
  • Погана екологія;
  • Проблеми Чорнобилю;
  • Слабка медицина, нездорова нація;
  • Велика бідна армія;
  • До 30% дорослих українців хочуть емігрувати з країни;
  • Список «жахів» можна продовжити.

У політичній сфері маємо:


У країні надзвичайно велика кількість політичних партій, багато з яких не мають чітко вираженої політичної платформи і свого електорату, часто переслідують економічні інтереси засновників. Засоби масової інформації (ЗМІ) належать, здебільшого, представникам політико – економічної еліти - влади - і відстоюють її інтереси. Вищий законодавчий орган – Верховна Рада, а також виборні органи влади на місцях служать, у багатьох випадках, захисту бізнес – інтересів і рішенню бізнес - питань депутатів. Таким чином, у законодавчих органах (а також у виконавчих – Кабінет міністрів і нижче) переважають не політики, а бізнесмени. Вихід з цих органів для багатьох означає втрату бізнесу чи навіть волі.


Люди влади і великих грошей сформували парламентську більшість і скооперувалися в могутню силу з Президентом, Кабінетом міністрів, силовими структурами, органами влади на місцях. Ця сила забезпечує економічний ріст при триваючому відносному збіднінні слабких громадян країни, неефективному використанні ресурсів і т.і. Далі будемо називати цю политико – економічну силу « влада ». Визначенням політичної й економічної системи суспільства, що будує влада, може бути «олігархо - демократична держава з ринковою економікою».


Існує досить активна права опозиція . Права опозиція неоднорідна: частина блоку «Наша Україна», частина Блоку Юлії Тимошенко, частково - Соціалістична партія стоять на подібних із владою основах суспільно - економічного устрою України ( «демократична держава з ринковою економікою»). Деяка частина цих сил стоїть на лівих - соціалістичних принципах. Самою активною рушійною силою опозиції є критика існуючої влади. Превалює теза «Усе погано» без опори на просування програм ефективних політичних і економічних перетворень. Опозиція бідна в багатьох відносинах: відсутність могутньої творчої ідеї, слабка економічна і політична міць, порочна, на мій погляд, ідея рішення всіх проблем у результаті можливої перемоги в президентській компанії. Чому «порочна»? Тому, що могутня влада навряд чи допустить перемогу претендента від опозиції, а якщо це відбудеться, використає усю свою міць для недопущення проведення новим президентом політики, що не відповідає інтересам влади.


Висновок: Оцінка стану соціальної, економічної і політичної ситуації в Україні - «Незадовільно». КРИЗА – краще слово для визначення стану України.


Однак, громадяни України гідні набагато більшого! Адже наша країна має значні ресурси для того, щоб стати УСПІШНОЮ КРАЇНОЮ :



  • Розумні, хитрі працьовиті люди (у тому числі діюча політична і економічна еліта);
  • Сильні швидкі люди (погляньте на успіхи наших спортсменів);
  • Талановиті люди (література, мистецтво);
  • Гарний рівень освіти нації;
  • Відносна національна однорідність: українці, росіяни, євреї, що складають більшість населення, віками жили і зможуть віками і далі жити разом;
  • Відносна релігійна однорідність нації (з одного боку, переважна більшість населення – християни, і, з іншої, має місце природна релігійна толерантність православних християн, євреїв);
  • Достатні природні багатства (вугілля, метали, газ, чорнозем, природа – Чорне море, Карпати і т.д.);
  • Список наших ресурсів можна продовжити.

 


«УСПІШНА КРАЇНА». ЩО ЦЕ?


За переконанням автора, це демократична держава з ринковою економікою. Прототипом успішної країни можуть служити Іспанія, Греція чи наші недавні партнери по соціалістичному табору Польща, Угорщина (не будемо розглядати успішні країни, такі як Франція, Німеччина, оскільки Україні до них, поки, далеко). Політична й економічна система УСПІШНОЇ КРАЇНИ нашої епохи найчастіше характеризується наступними особливостями:



  • Перевага приватної власності на засоби виробництва;
  • Ринкова економіка з відносно чесною конкуренцією, вільним приватним підприємництвом і розвинутим малим бізнесом;
  • Наявність декількох (частіше двох) могутніх впливових політичних партій демократичної і ринкової орієнтації, що спираються на більшість виборців;
  • Політика відділена від бізнесу. Політики займаються політикою і створюють нормальні умови для бізнесу, освіти, медицини, соціального захисту, захисту правопорядку і т.і.;
  • Справно сплачуються податки, корупція і тіньовий сектор невеликі. Гарна збалансована схема розподілу багатства;
  • Періодично в результаті виборів партії змінюють одна іншу у керма державної влади;
  • Чітка система влади (парламентсько – президентська чи президентсько – парламентська);
  • Розумна соціальна політика;
  • Відносно незалежні ЗМІ;
  • Достатні природні багатства;
  • Безробіття у розумних межах;
  • Відсутність великих амбіцій у зовнішній політиці;
  • Релігійна однорідність;
  • Національна однорідність;
  • Релігійні і виховні гальма для пороків;
  • Верховенство права;
  • Можливість для кожного мешканця реалізувати себе і розвивати країну.

 


ЧИ МОЖЕ УКРАЇНА СТАТИ УСПІШНОЮ КРАЇНОЮ ПРИ НИНІШНЬОМУ ПРОТИСТОЯННІ ВЛАДИ І ПРАВОЇ ОПОЗИЦІЇ?


Відповідь автора - НІ.


Ні влада, ні права опозиція не демонструють здатність і волю перетворити Україну в УСПІШНУ КРАЇНУ в найкоротший термін. Влада готова піти на все, щоб не допустити прогресивних змін чи врахувати пропозиції опозиції. Опозиція, зі свого боку, лякає владу: у випадку перемоги обіцяє переділ власності, залучення до відповідальності і т.і. У такій ситуації вбачаються найбільш вірогідними 2 сценарії розвитку подій в Україні протягом найближчих 10 – 15 років.


 


ЩО НАС ЧЕКАЄ В НАЙБЛИЖЧІ 10 – 15 РОКІВ ЗА НИНІШНІХ ПОЛІТИЧНИХ І ЕКОНОМІЧНИХ РЕАЛІЙ?


1 сценарій. У 2004 році влада, консолідувавшись і мобілізувавшись, перемагає праву опозицію у всіх протистояннях. Права опозиція намагається підняти народ, але бажаючих боротися виявиться мало, усі виступи опозиції мирно придушуються. На виборах президента України у 2004 - му перемагає представник влади (за кандидата (кандидатів) у президенти від правої опозиції, що постійно програє, багато голосів не набереться, більшість виборців вирішить: «Моя хата з краю»). В економіці, політиці усе залишиться, як є. Продовжиться неефективне використання ресурсів країни, збагачення владних кланів. Природно, підкоряючись інстинкту самозбереження, влада буде повільно проводити деякі прогресивні реформи. Права опозиція перетвориться на малу групу, яку поступово залишать бізнесмени (підуть у групу «Влада»). Років через 10 – 15, коли Україна в соціальному й економічному розвитку суттєво відстане навіть від сусідів (Польщі, Росії, Бєларусі й ін.), визріє нова криза, аналогічна існуючий зараз.


2 сценарій. У 2004 році владі (парламентській більшості, Президентській Адміністрації, Кабінету Міністрів і т.д.) не вдається консолідуватися в найближчі місяці і взяти опозицію під тотальний контроль. При спробі опозиції домогтися своїх цілей з виводом людей на вулиці, влада з відчаю, чи в результаті провокації (не дай Бог!) застосовує силу (МВС, армія...). Проливається кров. На виборах перемагає кандидат від опозиції. Починається протистояння Президента – обранця народу - і влади, що пролила кров свого народу. Президент перемагає й організує «розбирання» з колишньою владою (суди, переділ власності і т.і.). Країна в хаосі. Капітали і їхні власники тікають за кордон чи ховаються. Країна виявиться відкинутої на багато років назад. Політичні і економічні перетворення почнуться на нових, швидше за все, прогресивних засадах, запропонованих правою опозицією. Хоча є небезпека, що і вона не встоїть перед спокусою одержати частину національних багатств, скориставшись недосконалістю законодавства. У підсумку, років через 5 – 10 можна чекати перших успіхів на шляху до УСПІШНОЇ КРАЇНИ. Але наші сусіди (Польща, Росія, Бєларусь і ін.), не говорячи про Іспанію і Грецію, вже будуть далеко попереду...


Мій прогноз динаміки найважливішого економічного показника – рівня валового внутрішнього продукту (ВВП) – для двох розглянутих сценаріїв приведений на малюнку 1.



Мал. 1


Загальним для двох розглянутих і інших можливих сценаріїв є те, що більшість українців ще на 10 – 15 років приречені жити в НЕУСПІШНІЙ КРАЇНІ. Ні вчителі, ні лікарі, ні пенсіонери, ні селяни, ні дрібні і середні бізнесмени, ні творча інтелігенція за ці 10 - 15 років не стануть щасливими. Але ж для більшості з них чи саме життя, чи його продуктивна частина через 10 - 15 років закінчиться...


Напевно, не знайдеться громадянина України, що не хотів би, щоб Україна створила основу УСПІШНОЇ КРАЇНИ вже через 2 – 3 роки і не досягла рівня розвитку УСПІШНОЇ КРАЇНИ (наприклад, Іспанії, Греції) через 8 – 10 років. Унікальна можливість саме такого сценарію розвитку України зараз реально існує! Динаміка ВВП для третього сценарію –Успішної України – також зазначена на мал.1 – це верхня, найбільш «успішна» гілка графіку.


 


ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ ПРОГРАМИ «УСПІШНА УКРАЇНА»


1. МЕТА НАРОДУ УКРАЇНИ НА 10 РОКІВ: ПЕРЕТВОРИТИ УКРАЇНУ НА УСПІШНУ КРАЇНУ. Досягнення мети забезпечить зростання реальних доходів громадян: у 2008 р - в 2 (заможні) – 4 (малозабезпечені) рази, у 2015 році – в 3 - 7 разів.


Сформульована мета стане НАЦІОНАЛЬНОЮ ІДЕЄЮ, що поєднає і надихне на досягнення УСПІХУ усіх громадян України ;


 


2. ВИКОНАНИЙ ВИЩЕ АНАЛІЗ ТЕПЕРЕШНЬОЇ СИТУАЦІЇ І ПРОГНОЗ НА 10-15 РОКІВ демонструє, що для досягнення поставленої цілі необхідно ОБ`ЄДНАННЯ УСІХ СИЛ І РЕСУРСІВ УКРАЇНИ. Бо природні, економічні і інтелектуальні ресурси України далеко не безмежні і тільки їх раціональне використання маже стати основою розквіту України. Зараз його немає. Який з роз`єднуючих факторів є найміцнішим? – Жорстке протистояння влади і правої опозиції. Тому ключ до єдності народу, об'єднання ресурсів країни – примирення нинішньої влади і правої опозиції, які репрезентують левову частку економічної, політичної, керівної еліти країни, і перехід їх до цивілізованої конкуренції;


 


3. ОСНОВА ДЛЯ ПРИМИРЕННЯ ВЛАДИ І ПРАВОЇ ОПОЗИЦІЇ а також інших політичних сил) – прийняття ними на законодавчому рівні до виборів – 2004 БАЗОВОЇ ПЛАТФОРМИ ПОЛІТИЧНИХ І ЕКОНОМІЧНИХ ПЕРЕБУДОВ ДО ДЕМОКРАТИЧНОї КРАЇНИ З РИНКОВОЮ ЕКОНОМІКОЮ (еліта країни повинна гарантувати народу рух до успіху і хорошого життя незалежно від результатів виборів), а також ЛЕГАЛІЗАЦІЯ (АМНІСТІЯ) КАПІТАЛІВ з уплатою спеціального податку, після чого переслідування бізнесменів, політиків, держслужбовців за старі гріхи буде неможливим.


 


Головні цілі політичних і економічних перебудов: відділення бізнесу від політики і бюрократії (якщо коротко - надання бізнесу СВОБОДИ – підзвітності тільки ринку і закону при невеликій регулюючій функції держави) встановлення розумних ставок оподаткування, при яких буде вигідно працювати чесно, виведення значної частки бізнесу з тіні, соціальна зкерованість економіки, і в решті решт, приведення економіки України до вигляду УСПІШНОЇ ДЕРЖАВИ. Мій перелік необхідних заходів включає 20 позицій:



  • Комплекс організаційних заходів по визволенню бізнесу від «турботи» політиків і бюрократів (питання реєстрації, ліцензування, антимонопольне право і т.і.);
  • Комплекс організаційних заходів по забезпеченню «прозорості» державних структур, особливо контролюючих і силових, що дозволило б виключити їх використання держслужбовцями, політиками, конкурентами для вирішення своїх питань шляхом організації «наїздів» і т.п.;
  • Підвищення зарплати чиновників – робітників бюджетної сфери, які можуть бути замішані у корупції, до рівнів, за яких вони зможуть забезпечити собі життя без хабарів. Одночасно – суттєве скорочення бюрократичного апарату в результаті адміністративної реформи (внаслідок надання СВОБОДИ бізнесу і всім людям, в Україні потрібна буде набагато менша бюрократична машина);
  • Підвищення заробітньої платні позосталих робітників бюджетної сфери, пенсіонерів, недієздатних до максимального розрахункового рівня, який може дозволити собі країна на поточному етапі розвитку;
  • Комплекс організаційних заходів по забезпеченню «прозорості» бізнесів (запровадження принципів корпоративного управління, методик об` єктивної оцінки вартості бізнесів і їх ефективності, посилення профспілок і т.п.)
  • Зменшення ставок (ПДВ або податку з обороту, податку на прибуток, на фонд зарплатні) до рівнів, що запроваджені в УСПІШНИХ країнах також запровадження прийнятих там методів нарахування податків. Можливі інші варіанти, але головне: податковий тиск повинен бути таким, щоб було вигідно займатися бізнесом, чесно сплачуючи податки;
  • Заборона на роботу через офшорні й інші іноземні компанії (тимчасова на 3 – 10 років);
  • Заборона на пільги по оподатковуванню. Державне стимулювання шляхом дотацій стратегічним і соціально важливим галузям (культура, забезпечення роботою інвалідів і т.і.);
  • Детінізація роботи держпідприємств;
  • Табу (застосовуючи тут і нижче морально – етичний термін «табу», маю на увазі розробку відповідних правових і економічних механізмів) на хабарі, «відкати» і інші прояви корупції;
  • На протязі пів року встановлення збалансованих митних правил і ставок мита. Після чого – табу на митні пільги і контрабанду;
  • Табу на ухилення від оподатковування за допомогою «метеликів» і інших схем;
  • Табу на заробітні платні «у конвертах»;
  • Табу на українське «кумовство»;
  • Зменшення тіньового сектору економіки в 3-5 разів за рахунок перерахованих заходів, а також за рахунок спеціальних заходів по його легалізації;
  • Комплекс заходів по працевлаштуванню людей, що звільняються в результаті перетворень;
  • Комплекс заходів з контролю за забезпеченням конкурентноздатності українських бізнесів в процесі радикальних політичних і економічних змін;
  • На один - два роки табу на приватизацію, далі проведення ефективної прозорої приватизації на базі проведеної легалізації капіталів і економічних перетворень;
  • Виконання багатьох інших перетворень до економічної системи успішної демократичної країни з ринковою економікою.

Примітка: викладені вище положення політичних і економічних перетворень – предмет для обговорення і їх непприйнятність не може бути приводом для відхилення програми «Успішна Україна».


 


ЛЕГАЛІЗАЦІЯ (АМНІСТІЯ) КАПІТАЛІВ – необхідна умова примирення влади і правої опозиції, громадянського миру і подальшого розвитку країни. Здійснюється шляхом декларування капіталів усіма громадянами з оплатою спеціального податку. Методика декларування, що запропонована автором, виконує не косметичні функції, як деякі проекти, що розглядають зараз у Верховній Раді, а забезпечує вирішення гострих протирічь у суспільстві, між багатими та бідними, між бізнесом і владою, яка тримає бізнес на гачку, між владою і правою опозицією, яка погрожує «розібратися» з капіталами у разі приходу до влади. Тому автор називає декларування і оплату спеціального податку «Покояння, прощення, примирення».


Визнається, що всі зароблені за роки незалежності України капітали, є результатом, з одного боку, тяжкої роботи і таланту, але, з другого боку, недовершеності законодавства, що призвело до несправедливого розподілення доходів у суспільстві.


 


Під час акції пропонується легалізувати всі капітали ( в тому числі і іноземних банках, офшорних і інших компаніях) всіх громадян України шляхом декларування з оплатою спеціального податку. Під словом «капітал» розуміємо все майно громадян (нерухомість, автомобілі,земля, предмети розкоші, цінні предмети мистецтва) гроші, цінні папери, акції підприємств и т.п., що належать громадянину.


 


Цілі акції:



  • дозволити всім громадянам, що заробляли капітали з порушеннями або злочинами економічного характеру, заплатити спеціальний податок і таким чином відбілити свої капітали, уникнути кримінальної відповідальності у майбутньому, отримати безпечність – «злізти з гачка», на який їх посадили влада і криманальний світ.
  • Відірвати багатих людей від влади. Бо зараз багато хто з них рвуться до влади тільки заради того, щоб захистити або збільшити свої капітали
  • Зменшити протиріччя між владою і правою опозицією. Багато можновладців у владі не погоджуються з раціональними пропозиціями правої опозиції і бояться її тільки тому, що вона обіцяє розібратися з ними і їх капіталами;
  • Зменшити протиріччя між купкою багатих людей, що стали багатими в короткий термін у результаті недовершеності законодавства, і позосталим народом України. Народ, домігшись крові багатих – у вигляді оплати спеціального налогу – пом` ягшиться і дозволить кращим представникам політико-економічної еліти і надалі керувати державою, - отримати гроші в казну і вирішити частину соціальних і економічних проблем.

Аргументом для всіх громадян виконати легалізацію буде: через 2-3 роки, коли буде створене, у основному, по-справжньому правова держава (некорумповані силові структури і органи влади, залізний демократичний порядок), змінені податкові структури повинні провести перевірку правильності декларування капіталів і оплати спецподатку.


Акція легалізації є необхідним етапом реформи, що в першу чергу тісно пов ` язаний, з економічними перетвореннями. Ті, хто не легалізував свої капітали, не сплатив податок, буде позбавлений можливості бізнесу, велеких розходів і т.і.


А враховуючи те, що за етапами легалізації капіталів і економічних перетворень приходит ь епоха ЗАЛІЗНОГО ДЕМОКРАТИЧНОГО ПОРЯДКУ, ті люди, що не легалізували капітали, будуть викреслені з життя в Україні. Дякуючи підтримці світової спільноти, для таких людей будуть зменшуватися шанси багатого життя за кордоном.


Рівень спеціального податку передбачається встановити різний для різних категорій громадян:



  • для тих, хто готовий довести через 2-3 роки, що капітал зароблений абсолютно чесно, податку немає.
  • Для тих, хто заробляв капітал з мінімальними порушеннями законодавства (наприклад, робітники, що отримували зарплатню у конвертах) – налог мінімальний
  • Для тих, хто заробив капітал з порушенням економічного законодавства ( укривання доходів, виплати у конвертах)- середній рівень податку. Аргумент, чому не максимальний? – тому, що ці люди створювали робочі місця, рухали вперед економіку і т.п. Очевидно, що потрапити в цю групу громадян можуть попасти тільки господарі, або топ-менеджери бізнесів. Їх родичі, підставні особи, на яких буде спокуса записати частину капіталу під час декларування, не пройдуть.
  • Для тих, хто заробив капітал в результаті економічних злочинів і в наслідок корупції – максимальний рівень податку;
  • Для тих, хто заробив капітал внаслідок кримінальних злочинів – поки не знаю, треба подумати.

Декларування капіталів і оплата спеціального податку проводяться з використанням механізмів, які забезпечують повну конфіденційність і захист від проникнення інформацію в кримінальне середовище.


Один з механізмів: друкуються бланки декларацій з великою кількістю ступенів захисту і видаються кожному громадянину. Заповнений бланк з кодовим підписом власника копіюється в національну базу даних. Кожний громадянин у кодованому режимі сплачує спеціальний податок через відповідальні особи або іноземні банки (це один з фрагментів можливої допомоги світової спільноти підчас реалізації програми «Успішна Украіна»).


Порядок обкладення спеціальним податком акцій підприємств – особлива проблема, що вимагає вирішення. По-перше, треба зберігти ефективного власника, по-друге, виключити варіанти його втечі від оподаткування. Бо, якщо спеціальний податок – частина щорічного прибутку на 4-5 років, то власник може ці 4-5 років працювати без прибутку.... Можливий варіант, коли спеціальний податок дорівнює частини ринкової вартості підприємства, сплачується напротязі визначеного періоду (до 10 років).


Пропонується прогресивна шкала оподатковування (для кожної з зазначених вище груп населення – своя), починаючи з 200 000 грн (це число – предмет обговорення), по ставці від 1% до 49%.


Роздуми про необхідність акції


Олігархам, бізнесменам, чиновникам пропонується змиритися з втратою частини капіталів – це плата за можливість нового спокійного життя, роботи в оновленій країні і плата за неповторення досвіду М. Ходорковського. Іншої частині народу пропонується змиритися з тим, що частина їхніх співвітчизників виявилася більш хитрою і шустрою, зумівши заробити на етапі первинного нагромадження капіталів – неминучому етапі переходу держави від суспільної до приватної власності на засоби виробництва... Більшості громадян, що почувають себе обділеними, потрібно зрозуміти, що багаті співгромадяни, як правило, не злочинці, адже в багатьох випадках удавані «нечесними» гроші запрацьовувалися законно (але з використанням недосконалості законодавства). Довести незаконне чи злочинне походження багатств практично неможливо. Останній приклад: багатьох, напевно, вразила інформація про те, що колишнього прем'єр – міністра України П. Лазаренка, що має багато мільйонів доларів при прем'єрській зарплаті 200 доларів на місяць, швидше за все, не зможуть засудити... Громадяни, яким не вдалося заробити великих капіталів, повинні повірити, що вони одержують і можливість жити в новій УСПІШНІЙ КРАЇНІ, і істотне поліпшення рівня життя за рахунок спеціального податку.


Декларування капіталів і сплата спеціального податку проводяться з використанням механізмів, що забезпечують повну конфіденційність і захист від витоку інформації в злочинне середовище, до конкурентів і т.і. Автор знає кілька таких механізмів, але, напевно, фахівці запропонують щось більш досконале.


Використання спеціального податку, порядок обкладання цим податком акцій підприємств і інші питання, зв'язані з легалізацією капіталів – предмет окремого обговорення.


Примітка: зазначені вище положення – предмет дискусії і не повинні бути підставою для несприйняття програми «Успішна Україна»


 


4. Організаційна форма примирення влади і правої опозиції створення до 1.07.2004 року на базі економічних, політичних і керівних (бюрократичних) сил влади і правої опозиції двух приблизно рівнозначних партій (або партійних блоків), скажимо, СДП і НДП.


СДП:



  • Основа: Партія регіонів, СДПУ (о), СПУ, ...
  • Політичні лідери: Л. Кравчук, В. Літвин, О. Мороз, В. Янукович, ...
  • Економічна міць: Р. Ахметов, В. Медведчук – Г. Суркіс, ...
  • ЗМІ: УТ-1, 1+1, Інтер, Україна, Київські Відомості, ...

НДП:



  • Основа: БЮТ, Наша Україна, НДП, Трудова Україна,...
  • Політичні лідери і керівники: С. Тигіпко, Ю. Тимошенко, В. Пустовойтенко, В. Ющенко, ...
  • Економічна міць: І. Коломойський, В. Пінчук, П. Порошенко, В. Хмельницький, ...
  • ЗМІ: ICTV, Н, СТБ, 5, Вечірні Вісті, Факти ...

Шляхом переговорів можна домогтися приблизно однакового розподілу сил НДП і СДП у парламенті і інших органах влади, а також приблизно рівномірного розподілу їхнього впливу по території України.


Розглянутий як приклад розподіл по партіях – неповний й умовний, оскільки автор не має повної об'єктивної інформації про взаємини зазначених політиків і бізнесменів. У будь-якому випадку при формуванні СДП і НДП більшості з них прийдеться йти на компроміси і забувати старі образи, підкоряючись високій меті – створенню Успішної України.


Природно, в Україні збережуться політичні партії інших ідеологій: комуністична, ультранаціоналістичні й інші. Однак, можливо, що ідеологія Успішної України буде близька і Комуністичній партії, що може ввійти в НДП чи СДП.


Впроваджується комплекс заходів для відділення влади від економіки.


Узагальнюючи зміст чотирьох розглянутих найважливіших положень реформи (№1, 2, 3, 4), можна відзначити: у результаті реформи в країні припиняється безглузде і дуже дороге для народу протистояння влади і правої опозиції. Утворюється ПОРЯДОК в економіці і політиці, і запускаються механізми підтримки і зміцнення цього ПОРЯДКУ. Для політико – економічної еліти країни створюється стабільне безпечне середовище існування і розвитку. Бізнес спокійно іде з політики. Іншими словами, реформа «Успішна Україна» може привести країну до стану, до якого вона б всерівно прийшла у майбутньому за більш короткий проміжок часу: 8 - 10 років замість 15 - 20.


Тут, на мій погляд, варто зробити паузу і надати слово можливим опонентам : «Це утопія. Ніколи влада і права опозиція не зможуть домовитись і знайти компроміс» - от їхня реакція на пунктИ №2 - 4.


Відповідь автора: Я почуваю, що зараз і у владі, і в рядах правої опозиції склалася ситуація розгубленості і невпевненості в необхідності подальшого протистояння. Програма «Успішна Україна» - це своєчасне нестандартне рішення, що влаштує представників і влади, і правої опозиції, і більшість інших громадян України.


 


Інші положення програми:


5. ПОРЯДОК (ще одне ключове слово) – необхідна складова програми перетворень. Це – демократичний порядок (або, іншими словами, ВЛАДА ЗАКОНУ), який після легалізації капіталів (акції всепрощення) і встановлення чесних правил гри у політиці і економіці, стане прийнятним для усіх громадян України і світового співтовариства інструментом реформ, навіть якщо ПОРЯДОК БУДЕ ЗАЛІЗНИМ. Тут необхідний захист від звинувачень у тоталітаризмі. Залізний порядок – це працюючі закони і виключення того, що маємо зараз на кожному кроці (тези з преси останніх тижнів):



  • Законодавча влада не виконує свої рішення;
  • Виконавча влада виявляє порушення і порушників, але відразу переводить їх на інші керівні посади;
  • Військова реформа не виконується;
  • Вибори у Мукачевому;
  • П'яні водії сміються у очі інспекторам ДАІ;
  • Заможні громадяни не платять за комунальні послуги і т.і.


 


6. ЦИВІЛІЗОВАНІ ДЕМОКРАТИЧНІ ЗАГАЛЬНОНАРОДНІ ВИБОРИ.


У червні – жовтні 2004 року у передвиборних програмах кандидати в президенти від двох партій (НДП і СДП) розкривають свої шляхи вирішення зформульованих вище задач економічної і політичної реформи. 31.10.2004 народ України обирає президента, і, фактично, правлячу партію, лідером якої він є. До влади приходить кандидат і його партія – НДП чи СДП. Прихід до влади інших партій після того, як народ довідається про програми побудови Успішної України, є малоймовірним. Президент формує Кабінет міністрів – вищій виконавчий орган – і відповідає за його роботу. Президентська Адміністрація істотно скорочується. Парламент – Верховна Рада - буде займатися законотворчістю, а не бізнесом, економікою, соціальною сферою. Таким чином одержуємо президентсько – парламентську республіку. Автор вважає, що для України, як і для інших слов'янських держав, це найкраща форма державного устрою.


Бажано (але не обов'язково) одночасно з виборами президента України 31.10.2004 провести вибори у Верховну Раду. На вибори кандидати в президенти від СДП, НДП і інших партій йдуть зі списками своїх делегатів у Верховну Раду. Чисельність фракції кожної партії у Верховній Раді може бути пропорційна кількості голосів, отриманих її кандидатом у президенти в першому турі президентських виборів. Вже на цьому етапі можна вирішити завдання виходу бізнесменів з Верховної Ради. Аналогічні перетворення можуть бути зроблені в місцевих виборних органах влади.


Примітка: Роздуми автора про визначення правлячої партії, про можливість зміни складу Верховної Ради є тільки роздумами і не мають відношення до суті програми «Успішна Україна».


 


7. Девіз реформи, що пропонується – висока швидкість. При наявності волі політичних і економічних лідерів, а також бажання більшої частини народу України почати й успішно провести реформу – не проблема, оскільки не винаходиться нічого нового. Просто країна переводиться у стан, у якому знаходяться десятки інших успішних країн. 2 – 3 роки – цілком достатній термін для того, щоб створити і запустити всі механізми функціонування Успішної України. Вже протягом цих 2 – 3 років народ відчує матеріальні поліпшення, але, головне, він зрозуміє радість вільного чесного життя і роботи в цивілізованих умовах. Це неминуче призведе до нових політичних і економічних успіхів, дозволить розкрутити маховик української економіки і забезпечити гідне життя в Україні, не гірше чим в Іспанії, Греції вже через 8-10 років (коли рівень ВВП зросте в 3.5 – 4 рази).


Примітка: Продемонстрований ріст ВВП в 3,5 - 4 рази до 2015 року є результат підрахунків автора. Автор не має вихідних даних для виконання точних розрахунків, тому можливі відхиленя не повинні бути підставою для неприйняття програми «Успішна Україна».


 


ПЕРЕВАГИ ПРОГРАМИ «УСПІШНА УКРАЇНА»



  1. Усі перетворення можливі з використанням внутрішніх ресурсів країни (без іноземної допомоги);
  2. У результаті реформи створюється основа прозорої некорумпованої політичної системи демократичного суспільства з ринковою економікою. Це дасть можливість швидкого приходу у політику й економіку талановитих людей і, що особливо важливо, молодих талановитих людей, які поведуть країну уперед високими темпами. Усі вони зможуть реалізувати себе не за кордоном (на що розраховують багато хто з них зараз), а в Україні.
  3. У політичному і економічному житті країни буде встановлено залізний демократичний порядок;
  4. Високі темпи реформи дозволять пожити в Успішній Україні більшості населення України;
  5. Провівши реформу, Україна одержить незаперечні конкурентні переваги, наздогнавши і випередивши багато країн СНД;
  6. Будуть зекономлені значні кошти за рахунок зведення на нівець протистояння «Влада – Права опозиція»;
  7. Після проведення першої частини реформи (після 1 – 2 років реформи) у стабільну передбачувану Успішну Україну, що створила умови для швидкого росту, підуть іноземні інвестиції, що дозволить істотно прискорити економічне зростання і підвищити рівень життя народу.

 


ІСТОРІЯ ПРОГРАМИ.


ЧОМУ АВТОР ВІРИТЬ В УСПІХ ПРОГРАМИ «УСПІШНА УКРАЇНА»?



  1. Тому що програма відповідає інтересам більшості жителів України;
  2. Тому що ідея програми прийшла автору на землі Синайського півострова. Основні положення реформи були зформульовані протягом одної години 24 березня 2004 року. Ситуація нагадує, те що мало місце на цих землях з засновниками великих релігій Мойсеєм (Іудаїзм), Христом (Християнство) і Мухамедом (Іслам);
  3. Тому що астрологічні прогнози – на боці програми. Згідно пророкуванням Павла Глоби для України на 2004 рік (газета «Сегодня» від 2 лютого 2004 г ):

    • У 2004 році «... лідирують одинаки («Мангусти»), які, незважаючи на зовнішню непоказність, відчувають харизму, мають залізну волю, хватку й уміння правильно вибрати момент». Без удаваної скромності можу сказати, що це - опис рис автора реформи «Успішна Україна»;
    • «... Восени має бути драматизація і кульмінація подій. Повинні проявитися ті, хто виконують ролі Мангуста... У жовтні буде придуманий геніальний сценарій – закріплення у вас (в Україні) нової політичної системи. Тобто на законодавчому рівні буде оформлене щось нове. Усе буде зроблено дуже класно!»
    • «Вам потрібно стежити за подіями весни: на межі Овна і Тельця, 19 квітня, буде сонячне затьмарення. Якщо в Україні відбудуться дивні, непередбачені події, що струснуть до основи, то це буде в квітні». Далі П. Глоба говорить про негативні події, що можуть «розгорнутися поруч з 19 квітня». Щоб їх уникнути, реформа «Успішна Україна» буде анонсована 14 квітня 2004 року. А 18 – 19 квітня були вибори у Мукачевому…

  4. Насамкінець: ідеї реформи є і результат осмислювання подій у Росії, Грузії, Україні й інших країнах після прочитання декількох статей у газетах «2000» від 19 березня 2004 року і «Дзеркало тижня» від 20 березня 2004 року, що потрапили в руки автора в салоні літака авіакомпанії «Аэросвіт», що виконував рейс по маршруті Київ – Шарм-Ель-Шейх. Статті, що залишили саме яскраве враження: « Если его не изберете, мы вас кончим » (Лідія Денисенко, « 2000» ) і «Зміни, мій друже, зміни...» (Дмитро Видрін, «Дзеркало тижня»).

 


ПІДСУМКИ


Де-хто з тих, що прочитали програму, звертали увагу на недоречність посилань на релігійний фактор («програма – це божественне послання») і предрікання астрологів. Але я свідомо цього не роблю. Я написав те, що написав (дивись перші тексти програми). А зараз, у процесі доведення програми до еліти країни та інших громадян, після того, як пройшло півтора місяця після 24 березня 2004 року, можу сказати, що програма вже змінилася. Більше того, я знаю, що треба в ній змінити завтра або післязавтра в залежності від ситуації в країні. Якщо програма «Успішна Україна» була божественним посланням 24 березня 2004 року, тоді БОГ залишається зі мною і сьогодні.


Посилання на астрологію також не вважаю шкідливими. Є люди, які скажуть, що негативні події у Мукачевму не струснули Україну до основи?


Ніхто не знає інструкцій і рецептів про те, хто і як повинен визначати долю країни і розробляти відповідні програми. Моє життя в Україні, аналіз процесів, що відбуваються, зспівставлення різноманітних факторів (релігійних, астрологічних у тому числі), логіка, інтуіція, передбачення дали програму «Успішна Україна» і дадуть її розвиток.


 


10 травня 2004 р

УКР   РУС   ENG
пошук




e-mail:

© 2004-2007 ВГО "Успішна Україна". Усі права на матеріали, що знаходяться на сайті, охороняються у відповідності з законодавством України. У разі будь-якого використання матеріалів сайта, гіперпосилання на www.uspishnaukraina.com.ua є обов'язковим.