ВГО «Успішна Україна» оголошує
|
Громадський рух "Моя Україна"
5 лютого 2009 Громадсько-політична програма «МОЯ УСПІШНА УКРАЇНА»Систематизація діяльності української громадськості, направленої на розробку, прийняття і реалізацію програми виходу з кризи і стратегії побудови справедливої конкурентоспроможної України. Сутність програми: Створюється громадський рух, в результаті діяльності якого визначаються риси майбутньої України, справедливої і конкурентоспроможної, про яку кожен громадянин зможе сказати «Це моя країна!», а також комплекс першочергових конкретних заходів (реформ), які необхідно здійснити для подолання кризи і перетворення сьогоднішньої країни в справедливу конкурентоспроможну. Сутність діяльності громадського руху – узгодження рис і заходів між різними громадськими організаціями і партіями, тобто формулювання узгоджених основ стратегії розвитку країни. Узгоджені в суспільстві основи стратегії розвитку країни передаються як вимога для виконання владі – Уряду, парламентським політичним партіям, Президенту - і організується контроль виконання цих вимог з боку громадськості. Термін виконання програми – 6 місяців, до 1 липня 2009 р. Основи стратегії країни мають бути прийняті окремим законом. Всі політичні сили, принаймні парламентські, мають гарантувати суспільству незмінність обраних реформ і механізму їх коригування впродовж 5 років. Цього строку достатньо, щоб перетворити Україну на якісно іншу країну – справедливу, з великим потенціалом конкурентоспроможності. В разі несприйняття програми з боку влади і неефективності громадського тиску, на базі руху створюється політична сила нового типу (швидше за все в результаті об’єднання існуючих політичних партій і громадських організацій) і здійснюється перехід до реалізації програми політичним шляхом. Причини кризи в Україні: Ми запропонували наш погляд на причини кризових явищ в Україні. Корінною причиною вважаємо корупційний раціоналізм, що є головним злом України: · бо нібито іржа, з’їдає людську мораль. Кожен, чия совість дозволяє, буде намагатись вирішити свої проблеми дешевими і ефективними негідними способами; · бо економіка, що ґрунтується на засадах «корупційної конкуренції», плодить здебільшого неконкурентноздатні підприємства. Доки олігархи зможуть через владу, що їм належить, забезпечувати своїм підприємствам преференції, не дочекаємось модернізації великих підприємств до рівня підприємств - світових лідерів, не дочекаємось інвестування в розвиток працівників, тощо. Доки звичайні підприємці зможуть отримувати переваги перед конкурентами за рахунок хабара, контрабанди чи несплати податків, не будуть вони витрачати зароблені гроші в доведення підприємств до конкурентоспроможного стану за світовими стандартами; · бо суспільства, що живуть за такими принципами, програють конкурентну боротьбу відкритим відносно чесним суспільствам. Класичний приклад – відсталий корумпований мафіозно-сімейний Південь і розвинута відносно демократична Північ Італії. Корінна причина кризи – «корупційний раціоналізм» - породжує лавину причин кризового стану України другого рівня: - неефективність і безвідповідальність законодавчої, виконавчої і судової влади, які слугують олігархічним кланам і іншим сповідникам корупційного раціоналізму, а не суспільству. В результаті накопичуються і перезрівають реформи, без яких неможливий розвиток країни; - неефективність і нестабільність, що продукуються владою, поставили на критичну межу відстороненості і недовіри до влади простих громадян, малий і середній бізнес, інтелігенцію. Соціальний капітал суспільства близький до нуля. Сподіватись на активну антикризову діяльність з боку нормальних громадян (наприклад, інвестування в розвиток країни) при такій владі неможливо; - стратегічна невизначеність і відсутність стратегічного підходу в управлінні країною з боку влади і політичних сил. Відсутність фокусування (концентрації) влади і суспільства на ключових реформах. Ці причини, в основі яких лежить недержавницьке ставлення до своєї місії нашої політичної еліти, призводять до того, що в країні говорять, пропонують, обіцяють що завгодно без відповідальності за пропозиції, без акумулювання здорових пропозицій, тощо. На нашу думку, концентрація уваги суспільства на першочерговому усуненні вказаних причин дозволить запустити механізм реформування країни і відкриє шлях до справедливої конкурентоспроможної України. Принципи реалізації програми: Ми наполягаємо на декількох принципах реалізації програми: · пропонувати не добрі наміри і цілі, а конкретні заходи (реформи), які нескладно закріпити законодавчо і потім проконтролювати виконання; · розглядати тільки «об’єднуючі» заходи, тобто такі, що знаходять підтримку серед переважної більшої верств населення і регіонів; · обмежити 30-ма кількість рис країни майбутнього і конкретних заходів. Тільки при виконанні цієї вимоги можливо організувати процес фокусування, забезпечити активну участь ЗМІ в цьому процесі і дієвий контроль суспільства за владою; · з метою уніфікації реформ, що пропонуються різними організаціями, доцільно використовувати широко апробовані методи їх класифікації, наприклад, у відповідності до світових і вітчизняних систем показників конкурентоспроможності (Інституту розвитку менеджменту (IMD), Всесвітнього економічного форуму (WEF), «Технології економічного прориву» Ю.В. Полунєєва). Так, за змістом більшість запропонованих ВГО «Успішна Україна» заходів відповідають групам показників IMD «Ефективність інституцій влади», «Ефективність бізнесу» і мають бути реалізовані в межах матриць «Ліквідація критичних відставань» і «Згуртованість» у визначенні Ю.В. Полунєєва. · Учасники програми зобов’язуються дотримуватись інтересів служіння народу України, використовувати прозорі європейські норми фінансування, будувати взаємні відносини на основі толерантності, справедливості і довіри. При дотриманні таких принципів буде сформовано цивілізований програмний стандарт політичної діяльності в Україні. Основи стратегії розвитку країни від ВГО «Успішна Україна»: Ми запропонували наш варіант рис країни майбутнього і переліку заходів (реформ) для усунення причин кризи і забезпечення руху до справедливої конкурентоспроможної країни. Ці пропозиції не є ні вичерпними, ні 100% вірними. З нашого варіанту ми просто розпочнемо узгодження основи стратегії країни з іншими громадськими організаціями і партіями. 1. Риси майбутньої справедливої конкурентоспроможної України: ü Справедлива держава, де плодами розвитку користуються всі громадяни і їх нащадки. В країні утворена атмосфера довіри між різними верствами суспільства, сформується так званий «соціальний капітал»; ü Держава слугує громадянам. Створено ефективну систему державної влади і країною управляють державні діячі, що піклуються про її майбутнє; ü Раціональний здоровий спосіб життя. Обмеження надмірного споживання, захист навколишнього середовища; ü Конкурентоспроможні українські товаровиробники, що задовольняють значну частку внутрішнього ринку і експортують товари і послуги у таких галузях: машинобудування і інші металовитратні галузі, продовольство, продукти хімії, біотехнології і фармацевтика, інформаційно – комунікаційні технології, транспорт, в тому числі транзит; ü Підприємства створюються і працюють на принципах цивілізованої ринкової конкуренції, використання новітніх технологій, енергозбереження, розвитку малого і середнього бізнесу; ü Домінуючою складовою економіки стає знаннєва, розбудовується інформаційне суспільство. 2. Ключові реформи: 2.1. Ефективність інституцій влади. «Відповідальність»: § Створити ефективну систему виконавчої влади: одна гілка центральної влади (замість існуючих двох конкуруючих паралельних – парламентьско-кабмінівської і президентської). ВГО «Успішна Україна» зараз розробляє більш ґрунтовні пропозиції з цього приводу; § Ослабити центральну владу і створити ефективну місцеву владу шляхом перерозподілу повноважень і бюджетів між центром і місцями до співвідношення 50% - 50% від існуючих 70% - 30% протягом 1 - 2 років (наприклад, спрямовуючі податкові надходження від малих і середніх підприємств в місцеві бюджети); § Законом закріпити декларування доходів (всіх джерел фінансування) і витрат партій, та обов’язкове оприлюднення декларацій партій, а також обмеження фондів передвиборчих кампаній і їх відкритість для моніторингу і контролю суспільством за європейським зразком. Встановлення суворого покарання за порушення зазначених вимог (аж до виключення політичної партії з виборчого процесу, та кримінальної відповідальності лідерів та службових осіб партії - порушника); § Запровадити незалежне тестування (як в школах) на професійну придатність при прийомі на роботу (допуску до участі в виборах) депутатів і чиновників, зобов’язати їх відпрацьовувати на робочому місці встановлений законом час. Забезпечити документування робочого часу і голосування депутатів за відбитками пальців чи іншими ідентифікаційними признаками (пробачте, але на етапі «очищення» не минути ставлення до деяких людей, як до злочинців. 17 років недержавної поведінки багатьох депутатів тому причина); § Скасувати депутатську недоторканність. Запровадити вибори до рад всіх рівнів за відкритими списками; § Законом встановити можливості дострокового припинення повноважень рад всіх рівнів і президента шляхом референдуму, запровадити можливість електронного голосування на референдумі через Інтернет; § Реформувати систему правосуддя, забезпечивши невідворотність покарання за злочин. 2.2. «Прозорість»: o Проінвентаризувати і створити реєстр майна громадян (наприклад, доповнюючи відповідною інформацією вже створені реєстри виборців) і організацій, реєстри земельних і інших ресурсів відповідно до європейських норм; o Запровадити щорічне обов’язкове декларування політиками, чиновниками, суддями своїх (і родичів) доходів, витрат і майна протягом, наприклад, 10 років після приходу до влади (на держслужбу) (сума, яка перевищує законодавчо встановлений ліміт, має бути підзвітною), а також погодження на оприлюднення і перевірку цих декларацій. Після політиків, чиновників, суддів до процедури декларування переходять бізнесмени і решта громадян. Всі великі купівлі та подарунки - безготівково з обов’язковим декларуванням; o Прийняти пакет антикорупційних законів; o Сформувати пакет заохочувальних матеріальних заходів, здебільшого кредитного характеру, для чиновників і політиків. 2.3. Ефективність бізнесу - «Конкурентоспроможна економіка»: · Застосувати першочергові антикризові заходи: обмежити державні витрати, … · Оздоровити фінансову і банківську систему шляхом введення суворого нагляду за прозорістю банківських операцій, введення обов’язкового продажу валютної виручки експортерами, обмеження виробничою необхідністю кредитів і депозитів в іноземних валютах; · Реформувати податкову систему з метою зниження податкового навантаження до рівня, що забезпечить конкурентоздатність української економіки, при спрощенні і розширенні бази оподаткування і при підвищенні відповідальності за несплату податків. Перелік необхідних конкретних заходів нами озвучувався багато разів і всім давно відомий; · Встановити стандарт єдиної ціни на товар (послугу) для всіх категорій споживачів з механізмом субсидій, можливих тільки для незахищених верств населення. Контролювати українські ціни на відповідність світовим цінам (наприклад, як тимчасовий антикризовий захід - неприпустимість в господарських операціях (особливо - з державою) цін, вищих ніж в Чехії (наприклад); · Стимулювання розвитку українських виробників товарів, послуг і внутрішнього ринку шляхом введення експортного мита на сировинні товари, забезпечення прийнятних ставок кредитування виробників товарів і послуг, тощо; · Матеріально стимулювати створення конкурентоспроможного бізнесу (стимулювання оновлення основних засобів шляхом прискореної амортизації, стимулювання інвестицій в новітні технології шляхом відстрочування податкових платежів, звільнення від сплати мита і ПДВ при імпорті новітніх технологій і технологічного обладнання, що не виробляється в Україні, і т.і.); · Визначити перелік пріоритетних галузей економіки і порядок фінансування їх розвитку державою; · Морально стимулювати вжиття заходів соціального партнерства (збереження персоналу, сплачені податки…) у кризовий період: державні нагороди, спеціальні титули і т.і.; · Створити умови для інвестування українських громадян в розвиток країни, що дозволить ефективно використати гроші з панчох, сейфів, банківських депозитів громадян. Наша організація має декілька конкретних програм стимулювання подібного інвестування. Етапи реалізації програми: Етап 1. У січні – лютому 2009 р поінформувати про програму реформ «Моя успішна Україна» громадські організації, партії шляхом прямого спілкування, а також решту суспільства через ЗМІ. Якщо ЗМІ сприймуть (надрукують, покажуть…), громадські організації і партії підтримають програму і доопрацюють, тоді виконати заходи з узгодження рис майбутньої України і фокусування суспільства на стратегічних реформах. По результатам звернутись до влади і опозиції (до всіх парламентських партій) з меморандумом – вимогами з виконання програми «Моя успішна Україна» до 15 березня 2009 р. Етап 2. Влада і політичні сили (як мінімум – парламентські партії) мають відповісти виконанням вимог «Відповідальність» і «Прозорість» до 15 травня 2009 р. Робота над відповідними законопроектами має вестись у співпраці з громадянським суспільством. Етап 3. В разі успіху етапу 2 виконуються заходи етапу «Конкурентоспроможна економіка» до 1 липня 2009 р. Бізнес «грає» за новими правилами чи з 1 січня 2010 р (згідно законодавства), чи з вересня 2009 р (у разі розвитку кризових явищ). Особливості реалізації програми: Для узгодження основ стратегії між організаціями запропонований метод послідовних ітерацій. ЗМІ запрошуються для висвітлення процесу узгодження основ стратегії країни між організаціями і всієї програми «Моя успішна Україна». Автор: ВГО «Успішна Україна» www.uspih.org.ua info@uspishnaukraina.com.ua Тел. 80442060491 Коментарі |
|
e-mail: © 2004-2007 ВГО "Успішна Україна". Усі права на матеріали, що знаходяться на сайті, охороняються у відповідності з законодавством України. У разі будь-якого використання матеріалів сайта, гіперпосилання на www.uspishnaukraina.com.ua є обов'язковим. |
Минулого тижня керівництво МЗС презентувало новий продукт – візуальну концепцію України, а також стратегію позиціонування країни в світі. Безпосереднім розробником та ідеологом виступила компанія CFC Consulting.